14-15 de Maig: pujada al Puigpedrós

En la nostra primera ruta pujarem al cim del Puigpedrós, un dels ascensos més populars entre els amants dels Pirineus catalans.

La longitud de la ruta no és excessiva: 20 km que es podrien fer perfectament en un dia, encara que, per gaudir més de la muntanya, relaxar-nos i socialitzar una mica, i amortitzar la inversió que suposa el viatge amb cotxe fins a la Cerdanya, la proposta s'estén per dos dies.

Per una pista forestal pujarem amb cotxe, deixant enrere el poblat de Meranges, al coll que separa la muntanya de Roc Roig (!) de les Serres que condueixen al Puigpedrós. Des d'allí, 2.197 m sobre el nivell del mar, començarem la nostra caminada.
Per escalfar, donarem una petita marrada pel preciós Estany de Malniu abans de començar l'ascens.

Després començarà la part més dura del trajecte: pel Serrat de les Perdius Blanques guanyarem mig quilòmetre d'altura per tan sols 2 de llarg. Però, havent-ho superat, ja ens trobarem al Planell de Campcardós, partit per França i Espanya, pel qual podrem vagar, abocant-nos als seus diversos vessants.

Avorrits de vagar, afrontarem la segona pujada, més suau, fins arribar al Puigpedrós.

El descens, per l'altre vessant, serà encara més llarg i cru que la pujada. Així que, despacito y buena letra, arribarem per la Portella de Meranges, al circ d’Engorgs, que ens farà d'àrea d'esplai en aquest viatge. En la seva part baixa està situat el refugi Folch i Girona on intentarem passar la nit. En cas de trobar-ho ple, utilitzarem les nostres tendes de campanya. Des d'allí ens podrem dedicar a fer incursions en el circ, sembrat d’estanys.

Per a la tornada seguirem les marques de la ruta GR 11 (que segueix la cadena pirinenca des d’Hondarribia fins al Cap de Creus).
Aquest camí, si bé segueix els vessants i llomes de la muntanya, no ens lliurarà de successius guanys i pèrdues d'altura, fins arribar al massificat Estany Sec, amb el seu pàrquing, refugi de pagament i àrea recreativa.

Des d'aquest punt, ja només ens quedarà una breu i boscosa pujada al coll en el qual (esperem) ens estaran esperant els nostres vehicles.

Pròximament més informació sobre aquesta sortida!